Regio Limburg op Radio en TV i.v.m. het mogelijke einde van SAAB

januari 2010

Ook bij de regionale zenders L1 Radio en TV, alsmede TV Limburg volgde men de ontwikkelingen rond de Saab autofabriek op de voet.
Derhalve wilde men graag weten hoe de echte liefhebbers van het merk denken over het voortbestaan van hun merk.
Op 24 december 2009 was Wim Scholl al live in de middag-nieuwsuitzending van L1 Radio, waar presentator Kris Nemêth hem vragen stelde over dit onderwerp.
Dit interview was lange tijd nog te beluisteren via de L1 website; helaas is dit thans niet meer mogelilijk

Op 8 januari 2010 wilde TV Limburg ons interviewen over de situatie rond het merk SAAB, het liefst tussen een aantal klassieke exemplaren.
Om die reden werd gauw een afspraak gemaakt bij Saab-dealer Kompier om -gezien de slechte weersomstandigheden- binnen in de showroom de opnames te maken.
Het werden toch ook (leuke) buitenopnamen in de sneeuw.
Verslaggever Paul Fekkes van TV Limburg maakte de reoprtage met de regioleden Paul van Nunen en Wim Scholl.
Om het resultaat van de TV reportage, welke op 8 januari 2010 gedurende de gehele dag werd uitgezonden,  nog eens te bekijken klik hier.

InterClassics/Topmobiel beurs MECC Maastricht

15, 16 en 17 januari 2010

101_0087_klIn de woelige tijden, welke zich rond de jaarwisseling rond ons zo dierbare merk manifesteerden, wilde het organisatieteam van regio Limburg zeker niet op dit klassieke auto-evenement ontbreken.
Bedacht was om dit jaar het merk SAAB te presenteren met een onderwerp waar het zeer bekend om geworden is en ook als voorloper beschouwd mag worden, nl. TURBO!
Het was gelukt om deTurbo-historie uit te beelden met de volgende modellen:

-99 Turbo I uit 1978, 1985 cc 8 kleppen, 145 pk, 4 versnellingen;
-900 GT uit 1993, 1985 cc 16 kleppen, 185 pk, 5 versnellingen;
-9000 Aero uit 1996, 2290 cc 16 kleppen, 200 pk, 5 versnellingen

Aan de zijwanden van onze stand was uitgebreid documentatiemateriaal opgehangen, in de vorm van folders affiches en tekeningen.
In deze drie dagen mochten wij weer vele leden en andere Saab-liefhebbers op onze stand begroeten; de beurs die dit jaar “100 jaar Alfa Romeo” als hoofdthema had trok ruim 16.000 bezoekers.
Nevenrstaand een sfeerfoto van de SCN stand.

 

Verlichting van de auto/L1 TV op bezoek

26 januari 2010

Een uur vóórdat deze regioavond in Spaubeek begon, meldde zich de regionale TV-zender L1 met de vraag of men een reportage kon maken over het feit dat de overname van SAAB door Spyker deze avond waarschijnlijk gepubliceerd zou gaan worden.
Omdat we toch een regioavond hadden werd de L1 TV-ploeg meteen maar uitgenodigd.
Dus toen de leden arriveerden, werden ze ook opgewacht door verslaggeefster Marita Kriekels van L1 met een cameraman.
We hadden deze avond ook weer een mobile internetverbinding met de beamer, maar het lukte maar slecht om een rechtstreekse verbinding met Zweden te krijgen.
De reportage, welke L1 TV voor hun nieuwsuitzending van onze regioavond maakte, was lange tijd via een link nog te bekijken. Helaas heeft de regionale zender de oude nieuwsflitsen van het internet verwijderd..

2010_regavnd_verlichtingToen L1 TV vertrokken was, het was al na negenen, kon Ton Ramaekers  starten met zijn verhaal over verlichting.
Aan de hand van een Powerpoint presentatie ging het verhaal over:
-de historie van de autoverlichting
-de opbouw van de lampen en de functie van de reflectoren, met de diverse typen door de jaren heen, speciaal hierbij de bij SAAB gebruikte typen
-toevoegingen van relais, halogeen, quarzglas en Xenon.
De 38 aanwezige leden hadden op deze avond zéér zeker wat geleerd over het onderwerp.
(Zie ook nog de website www.goedlichtbeterzicht.nl)

Restauratie/bouw 96 V4 Cabrio

23 februari 2010

42_DSCN5187De op dinsdag 23 februari 2010 door de regio Limburg oorspronkelijk geplande regio-avond met als onderwerp ‘sleutelavond op de brug’ was door omstandigheden verschoven naar een latere datum.
Daarom werd het onderwerp, dat oorspronkelijk gepland stond voor april, naar voren gehaald:
Dit onderwerp zou gepresenteerd worden door Geert Coolen -bij ons allen bekend als een Saab 96 expert- hij had namelijk de afgelopen jaren een bijzonder project afgerond:
‘de restauratie en bouw van een Saab 96 V4 Cabrio’.
Enkele dagen voorafgaande aan deze regioavond nam de heer Maarten Huygen, journalist van het NRC Handelsblad, contact met ons op of hij ook deze regioavond mocht bijwonen om er een verslag van te maken voor zijn krant.

18_DSCN5159Dus toen Geert Coolen -aan de hand van een uitgebreide foto-presentatie- zijn verhaal deed en ons -tot in details- liet zien wat hij allemaal tegenkwam en welke problemen hij moest oplossen werd er ook ‘driftig’ meegeschreven door Maarten Huygen.
Een mooie indruk van onze bijeenkomst kunt u verkrijgen door het artikel uit het NRC te lezen/
Klik daarvoor op deze link.
De 26 aanwezige leden en journalist Maarten Huygen waren vol lof over de prestatie van Geert, welke uiteindelijk tot een prachtig resultaat heeft geleid.
Dat liet de diapresentatie ook duidelijk zien (bijgevoegde foto’s geven daar een indruk van).
Van deze Saab 96V4 cabrio is later ook nog een leuk filmpje gemaakt dat op Youtube te vinden is. Klik maar eens op deze link.

 

Excursie Sweed Speed Racing

30 maart 2010

Sweedspeed1_klOp dinsdag 30 maart j.l. maakten we voor de regioavond van SCN regio Limburg de eerste excursie van het jaar 2010.
Het doel van de excursie was het bedrijf Sweed Speed Racing, ook wel bekend als Saab Service Neer.
Zelfs voor Limburgse begrippen was er deze avond een grote opkomst, namelijk 45 personen!

De heren Frank en Tiers van Oeteren, waarover u in Saabberichten nr. 6 van 2009 nog uitgebreid hebt kunnen lezen, ontvingen ons deze avond om ons uitgebreid vertellen over de projecten welke zij onderhanden en gepland hebben.

Verder kregen we te horen welke aanpassingen we zo al aan onze Saab(s) kunnen (laten) doen.
De  producten welke zij hiervoor in het leveringsprogramma hebben, waren op diverse plekken overzichtelijk tentoongesteld (tuning-kits, versterkte tandwielen etc), met een korte omschrijving erbij.

Sweedspeed2_klEr stond o.a. een prachtige 96 V4 in rally-uitvoering ide net een uitgebreide motor upgrade had ondergaan. Wat je daar onder de motorkap zag, was indrukwekkend en men verbaasde zich erover dat die motorkap überhaupt nog dicht kon.

Het hoogtepunt van de avond was een uitleg en demonstratie van de nieuwe vermogensbank, welke men kort daarvoor in gebruik genomen had.
Met deze vermogensbank kunnen alle mogelijke situaties worden nagebootst en een zéér complete SAAB 99 EMS, die ook al in de werkplaats stond, werd op de rollen van de testbank gereden en met enorme spanbanden aan het gebouw verankerd.
De 99 EMS werd daarna warm gedraaid en vervolgens werd gedemonstreerd wat nu -zonder probleem haalbaar was.
De 99 ging zonder probleem over de 5000 toeren heen (het toerental was op een groot scherm zichtbaar)
Sweedspeed3_klHet door de motor geproduceerde volume was enorm, oren dichthouden was aan te raden.
Een YouTube videofilmpje (klik hier) geeft een indruk van de prestaties van de getunde 99EMS,
De foto’s hiernaast zijn op deze avond gemaakt door Roger van Keulen.

Het was een geweldige avond bij de familie van Oeteren; wie hier niet bij was, heeft echt wat gemist!!!

Bedankt Frank en Tiers.

 

 

Brandstof injectie bij SAAB

Dinsdag 27 april 2010

K-Jetronic-1Voor deze regio-avond stond oorspronkelijk een ‘sleutel-avond op de brug’ gepland.
Helaas moesten we dit -om organisatorische redenen- weer verzetten naar een later tijdstip.
Op veler verzoek werd er deze regioavond daarom aandacht besteed aan het onderwerp:

Brandstof-injectie bij SAAB.

Ton Ramaekers liet deze avond ons clublokaal het M.F.C. ’t Raodhoes, in Spaubeek -aan de hand van duidelijke schema’s- de werking, een hele hoop problemen en oplossingen van -met name de K-Jetronic– de revue passeren.
Omdat de weersomstandigheden gunstig waren werden er -voorafgaande aan de theorie- buiten op de parkeerpkaats nog een aantal brandstof injectie-systemen in ‘natura’ bekeken.
De aanwezigen waren het er over eens dat het weer een heel interessante en leerzame avond was geworden.

Buiten rond de auto’s

25 mei 2010

 Stelt u zich eens voor …………….
P1070356_klEen mooie lente-avond, op de parkeerplaats van het M.F.C. ’t Raodhoes, in Spaubeek, met een twintigtal mooie Saab’s van allerhand typen, zoals de 96 en de Sonett, de 99 en 900 Classic en N G, de 9000, de 9-3 en 9-5.
De motorkappen, portieren en kofferdeksels gaan open. Er wordt gekeken en vergeleken, er worden vragen gesteld en antwoorden gegeven en menigeen krijgt er het ‘aha-gevoel’.
Tussendoor nog een lekker drankje halen aan de bar van het MFC.
ZOU U DAAR NIET BIJ WILLEN ZIJN?????
Bovenstaande oproep aan de SCN leden, om ‘zo maar’ eens rond onze mooie Saab automobielen wat bij te praten, leverde op de avond van 25 mei j.l. een geweldige verzameling prachtig mooie Saabs op.
Er waren zelfs nog meer typen aanwezig dan ik in de uitnodiging in een grootmoedige bui had opgesomd.
Liefst 24 Saab’s heb ik geteld!! Misschien heb ik er ook nog eentje over het hoofd gezien.
Onder de aanwezigen bevond zich één dame, Desirée Mank, de vriendin van Raymond Janssen, die zich tussen al die mannen rond de opengeslagen motorkappen trachtte te amuseren door maar wat foto’s te maken.
Dat dit een prachtig resultaat opleverde kunt u zien door op deze link te klikken.
Ook de foto’s die Pierre Hameleers deze avond maakte zijn zeker de moeite waard, maar dat wisten we al langer. Deze foto’s staan er dus ook nog bij.
Van enkele korte filmpjes, die Pierre ook nog maakte, ziet u als u hier klikt.
Diegenen, die er die avond niet bij waren, kunnen nog even bekijken wat ze allemaal gemist hebben………

Avondrit (Limburg Tourtje)

25 juni 2010

Avondrit04_klZoals de laatste jaren gebruikelijk is, werd de laatste regioavond vóór de vakantiepauze weer besteed aan het rijden van het LIMBURG TOURTJE!!
Op de vrijdagavond 25 juni zouden we weer een stukje van de (grote) Limburg Tour van vorig jaar gaan narijden.
Omdat het deze dag bijna 30 graden werd en omdat we nogal wat uitnodigingen (via email) versturen kregen we bijna 25 Saabs aan de start, variërend van 96TT shortnose tot 9-3X,  een prachtig aantal.
Iets na 20:00 uur gingen we van start en met behulp van de bekende Limburg Tour routebeschrijving reden we een mooi toertochtje van ruim 40 kilometer.
Uiteindelijk kwamen we (na een stukje België) aan in het  zuidelijkste puntje Nederland, in Eijsden, waar we nog enkel uurtjes gezellig op het terras van café ‘de Raetskelder’ hebben kunnen bijpraten onder het genot van vers gezette koffie, lekkere biertjes of andere drankjes.
Onderstaand nog een sfeerplaatje:

Avondrit09_kl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18e Limburg Tour

Zondag 29 augustus 2010

LimboTour2010_1_klJaren geleden hadden Rob en Wim er al eens over gefilosofeerd dat het ook wel eens leuk zou zijn om een Limburg Tour route uit te zetten in hun woonomgeving, Parkstad Limburg, oftewel de voormalige Oostelijke Mijnstreek.
Omdat zij beide in deze regio geboren en getogen zijn, weten zij in dit gebied vele leuke weggetjes en stekjes, dus werd besloten om dit voor dit jaar eens te gaan proberen.
Wim had al een aantal verkenningstochtjes gemaakt en hier en daar al stukken route genoteerd en -nadat een leuke startlocatie gevonden was- werden deze stukken aan elkaar gebreid.
Zo ontstond de route voor de 18e Limburg Tour, waarmee gestart werd vanuit café-zaal ’t Weverke in Schimmert.
Er hadden zich 67 equipes aangemeld, in totaal met 146 personen, dus het was weer een gezellige drukte.
Omdat er 4 equipes zich hadden afgemeld, c.q. niet waren komen opdagen zijn we om iets voor twaalven uiteindelijk met 63 Saab’s van start gegaan.

 

Limbo Tour2010_3_klEr was -jammer genoeg- voor deze dag regen gemeld, maar tégen de verwachting in scheen er af en toe een waterig zonnetje en het was droog.
Het eerste deel van de route ging meer door het Limburgse Heuvelland en via Ulestraten, Waterval en Meerssen ging het langs Maastricht richting mooie heuveltrajecten in Bemelen en Sibbe. Clement Maussen reed de Tour met een prachtig mooie 95 TT, die zo rijkelijk de mengsmering verstookte dat een groep wielrenners in de Bemelerberg -toen hij voorbij reed- moest afstappen en naar zuurstof stond te snakken.
Verder verliep alles vrij vlot tot in het dorpje IJzeren.
Hier hadden ze ons wéér eens te pakken (gebeurde enkele jaren geleden ook al) door onverwacht een dorpskermis neer te zetten.
We mochten niet verder en iedereen werd een zijweg ingestuurd, richting de rijksweg.
Gelukkig konden Rob en Wim de meeste deelnemers ‘opvangen’ en hen weer op de goede route sturen.
Zo kwam de hele karavaan compleet na 33,5 kilometer in Wittem (de eerste pauzelocatie) aan, waar bij een zonnetje van de omgeving werd genoten, een praatje werd gemaakt etc.
Traject II ging vanuit Wittem verder richting Wijlre, Etenaken weer het heuvelland in.
Bij Elkenrade ontdekten we dat er een straatnaambordje verdwenen was en met behulp van een viltstift en karton werd snel een vervanger gemaakt, omdat dit een belangrijk oriëntatiepunt was.
Er waren nog diverse andere oldtimer- en andere autoclubs een tour aan het rijden, want we moesten onderweg vaker voorrang verlenen aan Fiatjes 500, Engelse oldtimers enz.

 

Limbo Tour2010_2_klVia schilderachtige gehuchtjes als Eyserheide, Trintelen en Bosschenhuizen kwamen we in Ubachsberg, waar de afdaling richting Heerlen werd gemaakt.
Alhoewel Heerlen een stad van 90.000 inwoners is, reden wij toch door een heel landelijk gebied via holle weggetjes e.d. rond de stad, langs de themaparken Mondo Verde, Mega World en het Gaia Park  richting Landgraaf en Brunssum, waar een ‘afstekertje’ over de Brunssummerheide werd gemaakt.
Al snel kwamen we toen -na bijna 46 kilometer- bij de 2e pauzelocatie, het zweefvliegveld Schinveld, met het restaurant ‘de Lier’.
Tot hier hadden de meeste cabriorijders onder ons nog open gereden. Het begon in Schinveld echter te regenen en de kappen moesten dicht, jammer!!
Hierdoor was er ook geen enkele activiteit op het zweefvliegveld, toch werd door de meeste deelnemers lang gepauzeerd in het restaurant.
Het derde een laatste traject was in grote lijnen gelijk aan de jubileumrit van maart 2009, maar daarom niet minder mooi.
De regen hield ook weer op en bijna aan het einde van de rit -in het gehucht Nierhoven bij Nuth- had men onaangekondigd een straatmarkt georganiseerd en de weg was afgesloten voor alle verkeer en vol gezet met marktkramen.
Rob en Wim konden weer gaan proberen de deelnemers -via omweggetjes- op de goede route te krijgen.
Ook dit liep weer goed af en uiteindelijk hebben na 50 kilometer alle deelnemers het eindpunt, ons clublokaal MFC ’t Raodhoes in Spaubeek bereikt.
Onze gastheer Hans Bolderink had weer eens bewezen dat hij -van huis uit- een echte cuisinier is.
Het Italiaanse 3-gangen buffet was perfect.
Voor de liefhebbers hadden we onderweg tijdens de rit weer een aantal vragen in petto.
Diegene die de meeste correcte antwoorden had ingevuld kreeg weer een mandje met Limburgse streekproducten mee.
Wie die winnaar was, is de schrijver van dit verhaaltje even kwijt (de leeftijd begint toch wel een rol te spelen).

Met dank aan Gerald Vruggink voor de mooie foto’s!

 


Excursie Autobanden Centrale Sampermans
Heerlen

31 augustus 2010

De wielen van een auto moeten onder de verschillende omstandigheden zo gunstig mogelijk over het wegdek rollen.
Hierdoor bereikt men een goede wegligging en minimale bandenslijtage.
Verder is het van belang dat de auto bij het remmen en aandrijven stabiel blijft en bij het sturen niet wringt.
De geleiding van zowel gestuurde als niet-gestuurde wielen wordt daarom zeer zorgvuldig geconstrueerd en op een bijzondere manier aan het chassis en carrosserie bevestigd.
Sampermans08_2010Zodra de hoeken en standen -die wielen kunnen maken- afwijkingen vertonen moet de auto uitgelijnd worden. Dat uitlijnen is b.v. nodig zodra abnormale bandenslijtage wordt geconstateerd, of ten gevolge van een aanrijding of mechanische slijtage van de wielgeleiding.
Over hoe deze uitlijning wordt uitgevoerd en wat daarbij allemaal van belang is kregen de leden van Saab Club Nederland op dinsdag 31 augustus 2010 meer te zien en te horen tijdens de excursie naar Auto Banden Centrale Sampermans in Heerlen.
Een bedrijf dat kan bogen op een meer dan 75-jarige ervaring op het gebied van banden en wielen en alles wat daarmee te maken heeft.
Tijdens de excursie, die om 20:00 uur begon, werd natuurlijk in het bijzonder ingegaan op de aspecten van uitlijning bij SAAB automobielen.
Vader en zoon Sampermans heetten de ruim 25 aanwezigen, nadat we allemaal een kop koffie hadden gedronken, welkom en vroeg meteen of er nog vragen over andere onderwerpen m.b.t. wielen, banden enz. waren.
Over uitlijnen valt tegenwoordig niet meet zoveel te vertellen, omdat alle werk door de computer wordt gedaan.
We werden in twee groepen gedeeld en vervolgens gingen we per groep naar de uitlijn afdeling.
Daar konden we zien hoe de computer en de sensoren ervan alle werkzaamheden tot in de puntjes regelen. Toch een heel interessant proces.
De meeste vragen kwamen toch over banden en als de heer Sampermans daarover begint te vertellen wordt het gauw laat.
We gingen -nadat de heren Sampermans als dank een fles SAABwijn ontvingen- pas tegen elven weer naar huis.

 

Samenstellen programma 2011 en Spyker Cars.

Regio-avond 28 september 2010

Voor de regio-avond van dinsdag 28 september had de regio Limburg -zoals eerder al werd vermeld- gepland om het programma van regioactiviteiten voor 2011 samen te stellen.

Spyker_pres2In plaats van de eerder gemelde vertoning van SAAB-films was er echter een zéér verrassende wijziging in het programma gekomen:

Dank zij de inspanningen van Johan van Halbeek was de heer Hans van Rennes, Vice President Communicatie & Marketing van Spyker Cars uit Zeewolde bereid gevonden om aan de hand van een beamerpresentatie over de geschiedenis, het heden en de toekomst van het bedrijf te komen vertellen.
Samen met zijn echtgenote was hij naar Spaubeek gekomen om -mede in het kader van de versterking van de band met alles wat met Saab ‘van doen’ heeft- ons bij te praten over de achtergronden en strategieën van Spyker Cars en ook om eens te proeven hoe het bij een regio van SCN er aan toe gaat.

Het werd een zeer interessant verhaal dat natuurlijk -wat betreft het heden en de toekomst- over een heel andere categorie (dus prijsklasse) auto’s ging als die waar wij het normaliter over hebben.
Echt spannend werd het toen bij de strategie ook over SAAB gesproken werd en ook de mogelijke -in de pers genoemde- samenwerking met BMW ter sprake kwam.
Hans mocht er echter niets over zeggen, daar moesten we nog maar even geduld voor hebben.

Het was al voorbij tienen toen het verhaal van Hans en de daarop volgende discussie kon worden afgesloten en wij aan het samenstellen van het jaarprogramma 2011 voor de regio Limburg konden beginnen.


Regioavond 26 oktober 2010 – De geschiedenis van het model 99.

Geschied99_bReeds jaren geleden zijn we in de regio Limburg begonnen met jaarlijks één regiobijeenkomst te wijden aan één bepaald model van SAAB.
Zo was de regioavond van dinsdag 26 oktober 2010 uitgekozen om de aanwezigen iets te gaan vertellen en te laten zien over de geschiedenis van het  model 99.
Clement Maussen, Ton Ramaekers en Johan van Halbeek hadden weer uren werk gestoken in het inscannen van van foto’s, tekeningen, schema’s, folders etc. en hadden dit verwerkt in een beamerpresentatie, waarin heel duidelijk werd weergegeven hoe dit model zich in de loop van de jaren ontwikkelde, welke aanpassingen er werden gedaan en hoeveel stuks er van de Saab 99 in de diverse jaren gebouwd werden.
Hun verhaal begon op 22 november 1967, toen werd in Stockholm het eerste exemplaar gepresenteerd van een nieuw model van SAAB, dat tot stand was gekomen in een project met de naam “Gudmund” en waar men 400.000 man-uren ontwikkeltijd in had gestoken.
Dit nieuwe model kreeg vanaf toen de formele nieuwe modelaanduiding Saab 99.
Op deze regioavond waren 35 leden naar Spaubeek gekomen en zij kregen vóóraf van de gehele presentatie ook nog een ruim 30 pagina’s dikke ‘hand-out’ van de beamer-presentatie uitgereikt.
Uiteraard maakten velen ook gebruik van de mogelijkheid om vragen te stellen.
Het werd daarom weer best een ‘latertje’ deze avond.

Regioavond 30 november 2010 – Film/videoavond

Deze regioavond zou oorspronkelijk het motto 2-takt Tuning hebben. De heer Folmer Kamminga was bereid gevonden om zijn kennis over dit onderwerp met ons te delen en hij zou zelfs op een autotransporter een 96 TT Hillclimber meebrengen.
Dat dit laatste niet door kon gaan werd al vóór het weekend van de 28e duidelijk: de weersomstandigheden zouden te veel risico’s gaan opleveren.
Toen het echter op de 29e november zo flink begon te sneeuwen dat in het verkeer de langste avondspits tot nu toe (990 km. file) ontstond en het voor de 30e ook niet beter uit ging zien werd maar besloten om dit onderwerp gehéél af te lassen en door te schuiven naar 2011 en werd er snel gezocht naar een vervangend onderwerp.
Sixtensason2Meestal wordt dit dan een film of video (DVD) presentatie over iets wat met SAAB te maken heeft, aangevuld met een extra lange vragenronde (wie zoekt wat/heeft wat in de aanbieding?).
In de meeste gevallen is Clement Maussen dan de ‘leverancier’ van de film/DVD, omdat hij gewoon de meeste voorraad heeft.
Voor deze avond had Clement een DVD over het bezoek aan het Folkets Hus/Kulturhuset in Trollhättan bij zich.
Hier was de afgelopen zomermaanden een expositie gewijd aan het leven en werk van Sixten Sason (1912-1967), die wij natuurlijk allemaal kennen als ontwerper van de Ursaab en een aantal Saab-modellen daarna. alt
Dat Sixten niet alleen Saab’s ontwierp bleek ook uit de tentoonstelling, hij ontwierp ook fotocamera’s voor Hasselblad, stofzuigers voor Electrolux en apparatuur voor Husqvarna.
Omdat ook veel attributen uit zijn persoonlijke bezittingen tentoongesteld waren, bleek de expositie toch wel erg interessant te zijn.
Clement had er dan ook een vrij lange video-reportage van kunnen maken.
Ondanks het zeer slechte weer (sneeuw en gladde wegen) hadden toch nog 17 leden de moeite genomen om naar Spaubeek te komen.
Een extra vermelding moeten we hierbij weer geven aan Cornell Knol, die helemaal uit Sleeuwijk naar de regioavonden in Limburg komt (hij slaat geen avond over), een afstand van zo’n 325 kilometer retour!
Hij zegt altijd bescheiden ‘ik hoef maar te gaan zitten, de Saab moet het werk doen’. Petje af, Cornel!!

Voor het jaar 2010 zijn we -wat de verslaglegging van de regio-evenementen betreft- aan het eind van ons verhaal.
Mogelijk heeft u ook -als deelnemer aan een van de evenementen- wel bij het lezen eens het “o ja” gevoel gehad.
Als u nog nooit aan evenementen uit onze regio heeft deelgenomen is dit mogelijk een aansporing om toch eens een regioavond in Limburg te bezoeken.
Tot ziens dan!