Saab_95NG_Aero_2010 (9)

Saab_95NG_Aero_2010 (10)

Saab_95NG_Aero_2010 (11)

Saab_95NG_Aero_2010 (8)

Saab_95NG_Aero_2010 (2)

Saab_95NG_Aero_2010 (4)

Saab_95NG_Aero_2010 (3)

Saab_95NG_Aero_2010 (1)

Saab_95NG_Aero_2010 (13)

Saab_95NG_Aero_2010 (12)

Saab_95NG_Aero_2010 (7)

Saab_95NG_Aero_2010 (6)

Saab_95NG_Aero_2010 (5)

Te koop aangeboden: Saab 9-5NG Sedan Aero
– Zeer goed onderhouden en complete auto
– Motor: 2.0T met Hirsch software (af fabriek) 260hp/420Nm
– Versnellingsbak: handgeschakeld 6 versnellingen, overdrive
– Kleur: Jet Black metallic
– Interieur: beige leder
– Uitgebreide multi-media met hele intuïtieve en ergonomische instrumenten bediening. Namelijk alles is in touch screen te bedienen maar ook nog dubbel met toegewezen knoppen itt vele andere moderne merken.
– Handfree Bluetooth bellen
– Climate control
– Stoelverwarming
– Cruise control
– Traction Control (TC), Electronic stability program (ESP)
– Xenon verlichting
– Elektrische handrem en rem (hellingproef zonder handrem, rem doet het voor paar seconden)
– Automatisch dimmende binnenspiegel
– Regensensor
– Alarm klasse 3 (meen ik)
– RVS uitlaatsysteem:
Maatwerk exemplaar omdat originele pijpen een minder kwalitatief onderdeel was naar mijn mening en dus aardig roestte. Op maat gemaakt systeem door Saab ARM in Engeland ( zij hebben een zeer lange traditie in het maken van Saab “custom hardware” delen en naar mijn mening het beste adres hiervoor.) Juweeltje voor het oog, alhoewel niet zichtbaar van buiten achter de standaard aero uitlaat rozetten. Als bijkomend voordeel naast duurzaamheid geeft het een mooi “smooth” geluid waardoor hij klinkt als een 6 cilinder. Geen ordinair geluid iig! (20.000 km oud)
– Zomerbanden Goodyear en velgen 19 inch van AEZ een zeer goed kwalitatief Duits merk. Zeer licht en heeft een soort nano coating zodat ze bijna niet vies worden. Precies dezelfde ET waarde als standaard wiel, dus zelfde sporing / belasting wiellagers
– 2 Sets winterbanden: 17 inch en 19 inch Saab turbine wielen in overleg
– Saab afneembare trekhaak
– Saab dakdragers
– Op maat passende zonnewering (verwijderbaar) voor achter ruit en achter zij.
– Extra wintermatten set + grote rubberen mat kofferbak + bumperbeschermings “mat”
– Kilometerstand: 113.000 km
Onderhoudshistorie aantoonbaar
Onderhoud door Saab master technician Michel vd Veer, voormalig ASM Utrecht , nu vd Veer Saab Nieuwegein.
Noemenswaardige vervangingen:
– bijtijds vervangen distributieketting evenals preventief alle rollers en multiriem) bij 100.0000 km
– Nieuwe multimedia computer en laatste software update (plusmin 80.000 km)
– Lichtbalk achter nieuw, laatste model (plusmin 70.000 km)
– Detail: Xenon lampen moeten nog goede levensduur hebben omdat ik overdag altijd alleen met led verlichting rijdt
Herkomst auto en kilometerstand aantoonbaar alsmede onderhoudsgeschiedenis:
De auto is destijds door mijn oude heer en samen met mij gekocht (overigens zelf ook al een veertiger) net over de grens waar hij woont bij een Duitse dealer. Daar stond hij in de showroom met ik meen 14.000 km op de teller. Dat moet ergens eind 2011 / begin 2012 zijn, om precies te zijn exact op de dag nadat Saab definitief failliet ging. Mijn oude heer heeft nooit een nieuwe kunnen kopen gezien de wachtlijsten die er voor stonden en dit was een mooie kans op een strakke gebruikte. Vandaar en alleen daarom de import. Auto was van een ouder iemand geweest die aero uitvoering toch te sportief geveerd vond. Persoonlijk vind ik de auto juist mooie compromis van zeker weggevoel en comfort. Overigens wat betreft vering: veren en velg grootte origineel. Mijn oude heer heeft er zon 5 jaar tot plusmin 65.000 km mee gereden en ik de rest. Bij hem heeft hij sowieso al die tijd in garage gestaan, bij mij af en toe.
Wij zijn poetsers, hebben heel veel respect voor techniek wat betreft beschaafd rijden, soepel schakelen en altijd motor heel rustig warm laten lopen. (Zelfs niet stationair warm laten lopen zoals een hoop mensen doen want dan heb je geen oliedruk, maar betekent meteen wegrijden met weinig belasting en niet meer dan pakweg 2500 toeren maken. Motor loopt overigens door zijn combinatie van lage en hogedruk turbo heel makkelijk lage toeren itt tot eerdere Saab motoren, vandaar dat ze ook een zeer lange 6e overdrive versnelling hebben kunnen plaatsen wat snelwegverbruik sterk reduceert)
Op tijd onderhoud, zoals bv minimaal elke 15tkm oliewissel en filter wissel om maar eens wat belangrijks te noemen. Heel weinig op zoutwegen gereden en zo ja na bv wintersport meteen onderkant spoelen in wasstraat. Chassis overigens ook paar keer gecoat.
Dus een liefhebbers auto en technisch in topstaat, alles functioneert 100%, en tot dusver technisch vrijwel probleemloze auto gebleken. Een unieke en heerlijke reislimousine die ik best ga missen vrees ik.
U bent van harte welkom om te komen kijken naar auto en zelf uw mening op te maken.
Prijs: € 19.950
Telefoon: 06-28349390